Zoom zoom Mr. T

Nu tänkte jag berätta om de tre dagarna tyskarna var här i bilder. Det blir mycket enklare, men jag berättar kort nu att vi var i mälarvik i två dagar och lärde känna varandra innan vi sov hemma den sista natten!
DAG 1

Vi öppnade upp med ett luciatåg för tyskarna och det blev en succé! Dock kändes det lite konstigt att sjunga julsånger mitt i april.


I början var det två grupper, tyskar och svenskar men efter ett tag började grupperna luckras upp och man började sociala sig med varandra!


Vi var nere vid bryggan och grillade korv, men jag tror inte det vara så många som åt, haha.
Från vänster; Pascal, Chris, Jakob, Justin, Esther, Leoni. De två som står upp är från vänster; Florian (I think??) och Justus.


Här håller Tove på att stämma gitarren eftersom vi skulle äntligen få framföra Automatisch för alla de andra! Men eftersom gitarrsträngarna var nya och det var kallt utomhus lät gitarren som en jävla kråka. Men det blev en succé i alla fall! det var en tjej som började gråta *stolt*
Kale, Jag och Tove!
DAG 2

Här har halva dagen gått och vi har spenderat den med att göra olika samarbetsövningar i sex grupper. Vi har ätit lunch och väntar på att få fortsätta med våra övningar.


Kale och Esther och alla andra chillar i solen. JAG BRÄNDE MIG I ANSIKTET?!?!?!?!?! Jag vet inte hur jag lyckas.


the guys.


Kale förbereder sig för att spela brännboll.


Här blir vi fotograferade av Katis man Pierre som är hobbyfotograf!


Sötaste Esther som bodde hos mig!


Tyskarna hade anordnat en tyskakväll där vi hade en frågesport som handlade om Tyskland i kategorierna kultur, sport, musik och geografi. Vårt lag vann inte men fick i alla fall tröstpris!


En suddig bild på Lukas och Esther, vi är på väg till godisland.

DAG 3


Fredag klockan åtta på morgonen och vi vinkar gråtandes av tyskarna som ska till stockholm.

Veckan var helt underbar och jag ångrar inte en sekund att jag tog emot en gäst. Jag och Esther fick superbra kontakt och jag hoppas att det inte vara sista gången vi träffades! ♥

Har ni varit värdfamilj eller haft kontakt med andra elever i andra länder som sedan kommit till Sverige och bott hos er (eller tvärtom) ?
Värdfamilj är ju lite annorlunda men principen är samma sak!


Kommentarer
Postat av: Sooz Photography

Verkar spännande det där med värdfamiljer, fast har ingen erfarenhet av det själv.



sv: Haha det är det verkligen, bara för det måste jag fixa tacos nån gång den här veckan. Med massa guacamole!



Vad hittar du på ikväll, blir det något filmtittande?

2010-04-18 @ 19:50:00
URL: http://chiliad.blogg.se/

Make some noise:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0