Tuesday's have-done

Som sagt så var jag ju hos tandläkaren, och självklart har jag ingen tandställning i munnen. Men hallå, vad trodde jag egentligen, att allting skulle vara färdigundersökt till jag kom dit eller? Naiva lilla Evelina!
Det vara bara ett möte där tandläkaren visade mig röntgenbilder och gipsmodell (där mina tänder såg riktigt skela ut, man såg verkligen hur de satt i munnen på mig!) av mina tänder och berättade lite om hur allting skulle gå till.
Jag ska först till forskliniken någon gång under sommaren och dra ut fyra tänder (två uppe, två nere) sedan ska jag får någon konstig metalltråd i gommen för att hålla de bakre tänderna på plats. Efter det kommer de sätta på rälsen och jag tror det först blir den övre rälsen som kommer på först, den undre skulle komma lite senare.
Så i augusti har jag tre tider som måste passas.

Efter tandregleringen träffade jag Nattiz. Vi gick hem till mig, åt mackor och drack te medan vi med fasta blickar kollade på Monsters inc. Bra film det där!
På eftermiddagen gick jag vidare till Kajsa och Fannie. Vi satte oss på Espresso house och pratade kärleksproblem och sommar. Vi fastnade för den extrema rean på Monki och både Kajjan och jag gick därifrån två plagg rikare. Och jag som är så dålig på att visa upp plaggen jag köpt ska göra ett tappert försök att inte glömma att fota dem. Dessutom köpte jag en söt klänning på H&M för nittionio riksdaler, vadå klädkap? Sjukt snygg!


Kajjan i sitt livs form

Kommentarer
Postat av: ayaah ♥- Sweet 17!

frågestund på bloggen, fråga ngt (Y)

2010-06-15 @ 19:56:57
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/

Make some noise:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0